BLACHARSTWO



LAKIERNICTWO



SERWIS MECHANICZNY.



Stacje kontroli pojazdów


Kabina Water Spray St - do samochodów dostawczych powrót

Kabina WATER SPRAY ST Informacje dotyczące stosowanych rozwiązań technicznych.

Izolacja ścian kabiny.
Zgodnie z przejętą w dniu 30 czerwca 2005 przez nasz kraj normą [PN:EN 13355] dotyczącą zapewnienia minimalnych warunków bezpieczeństwa kombinowanych kabin lakierniczo suszących, materiałem izolacyjnym nie mogą być materiały palne. Jak się Państwo doskonale orientują poliuretan do takich materiałów nie należy. Jedyny materiałem izolacyjnym posiadającym klasyfikację niepalności A1 jest skalna wełna mineralna. Taką stosuje nasza firma. Prosimy o zwrócenie uwagi na tą sprawę ponieważ większość oferowanych kabin na polskim rynku posiada izolację z poliuretanu.

Posadowienie kabiny.
Tylko wykonanie prawidłowych kanałów betonowych [tzw. fosa], o odpowiedniej głębokości zapewnia liniowy [pionowy] przepływ powietrza z góry na dół. Strumień powietrza „omiata’” wtedy malowany obiekt, zabierając z przed oczu i twarzy lakiernika „rozkurz” i szkodliwe opary. W ofercie przedstawiamy kabinę lakierniczą z posadowieniem na kanale betonowym. Posadowienie kabiny na tzw. Podstawie Metalowej jest jedynie rozwiązaniem zastępczym umożliwiającym zamontowanie kabiny w sytuacji, gdy z przyczyn technicznych nie można wykonać wykopu pod fosę [strop, instalacje pod podłogą].

kabiny ciężarowe armal


Oświetlenie kabiny.
To chyba najbardziej odczuwalny w trakcie pracy element wyposażenia kabiny. Oświetlenie typu - górne lampy w skosach kabiny, jest najczęściej spotykanym rozwiązaniem i jego zaletą jest niewielka moc i koszty zainstalowanego oświetlenia.
W naszym rozwiązaniu, w kabinie o podanej wysokości stosujemy lampy o dużej długości ~ 1700 mm i umieszczamy je pionowo. Takie rozwiązanie gwarantuje doskonałe doświetlenie zarówno górnych, jak i dolnych partii malowanego urządzenia oraz znacznie większy wskaźnik mocy oświetlenia [Watt] na 1 m2 powierzchni kabiny.

Sposób ogrzewania – rodzaj palnika.
Układ ogrzewania wymiennikowy. Wymiennik ciepła [piec] wykonany jest całkowicie ze stali kwasoodpornej. Jest to wymiennik cztero-drożny. Spawany jest w technice TIG. Ogrzewany jest za pomocą dwustopniowego palnika olejowego firmy Riello. Na życzenie i za dopłatą możemy zainstalować palnik szwajcarski ELCO lub niemiecki WEISHAUPT. W przypadku posiadania zasilania gazowego proponujemy najbardziej efektywne palniki ogrzewania bezpośredniego, których zastosowanie owocuje niższymi o około 10-12% kosztami eksploatacji.

kabiny ciężarowe armal


Wentylatory.
Mamy możliwość zastosowania zarówno wentylatorów dwustrumieniowych napędzanych za pomocą przekładni pasowych [rozwiązanie korzystniejsze], jak i wentylatorów jednostrumieniowych osadzonych na osi silnika [rozwiązanie mniej kosztowne]. W ofercie przygotowanej dla Państwa zastosowaliśmy wentylatory dwustrumieniowe osadzone napędzane paskami klinowymi.

Układ Filtracji Powietrza.
Pod kratami podłogowymi instalujemy specjalne filtry HPC [ Hydro Paint Collector] przeznaczone do separacji cząsteczek farb/lakierów wodorozcieńczalnych.

kabiny ciężarowe armal



Kabina lakiernicza WATER SPRAY - ST
wymiary wnętrza 7.200 x 4.000 x 3.000/h mm
wymiary zewnętrzne 6,840 x 4,120 x 3,700/h mm
powierzchnia sufitu filtracyjnego 30,8m2
filtry sufitowe EU 5 PA 600G
filtry wstępne EU 4 „kieszeniowe” o powierzchni 3m2
filtry wstępne przed went.wyw EU 4 „kieszeniowe” o powierzchni 3m2
posadowienie fosa betonowa-przygotowuje inwestor
kanał zasysający o powierzchni 700 x 320 mm
kraty podłogowe 40/3 nacisk na punkt 600 kg
powierzchnia sufitów ssących 16 m2
filtry w kanałach zasysających „Paint – Stop” + zmienno kierunkowe „ANDREAE"
brama wjazdowa 3.000 x 2.970H mm, 3 skrzydłowa
ściany kabiny izolowane wełną prasowaną 60 mm
dach kabiny izolowany wełną mineralną 60 mm
kolor ścian białe RAL 9010
oświetlenie lampy pionowe, 12 opraw po 232 Watt
łączna moc oświetlenia 2784 Watt
natężenie oświetlenia około 3000 LUx (norma 1000 Lux)
GENERATORY 34.000 m3/h średnia prędkość opadu powietrza – 0,30 m/sek.
wydajność wentylatorów nawiewnych 31.000 m3/h przy sprężu 600Pa
silniki wentylatorów nawiewnych 11 KW 400V/50Hz – w przypadku instalacji filtra węglowego konieczna będzie zmiana na wentylator wysokociśnieniowy 1200Pa
wydajność wentylatora wywiewnego 31.000 m3/h przy sprężu 600Pa
silnik wentylatora wywiewnego 9,2 KW 400V/50Hz– w przypadku instalacji filtra węglowego konieczna będzie zmiana na silnik 15kW
Napęd wentylatorów Pośredni, przekładnia pasowa, regulowana
średnia prędkość opadu powietrza 0,30 m/sek. – w kabinie bez elementów
Ilość wymian powietrza ponad 200x/h
Moc układu grzewczego 335 KW bez rekuperacji i 200 KW z zastosowaniem rekuperacji
Skok termiczny ?t 30° do 40°
Układ powiększający ?t regulacja płynna typu „lato – zima”-układ powiększający ?t-40°
Oczyszczanie powietrza wydalanego z LZO (opcja) jeżeli konieczny – Filtr węglowy – masa nasypowa 310 kg
palnik olejowy, dwustopniowy RIELLO
sterowanie SPRAYTRONIC®
kanały wentylacyjne pionowe do 6 m wyrzutnia / do 4,5 m czerpnia – od „0”